انواع سیم بکسل

انواع سیم بکسل

انواع سیم بکسل

از تابیده شدن چند عدد سیم به دور هم، لایه سیم یا همان رشته سیم ایجاد می شود و از تابیده شدن رشته سیم ها به دور مغزی که در مرکز قرار گرفته است، سیم بکسل تشکیل می شود. در ساخت سیم بکسل از سیم هایی با جنس استیل و فولادی براساس نوع کاربرد و شرایط محیطی که در آن مورد استفاده قرار می گیرد، می توان استفاده کرد. سیم بکسل در کارهای بزرگ مانند معادن، جرثقیل و در کارهای کوچک و ظریف مانند ترمز دوچرخه کاربرد دارد. بنابراین در صنعت برق، سد سازی، باندر، کشتیرانی، پتروشیمی و نفت، شرکت های حفاری، معادن، حمل و نقل، آسانسور، جرثقیل و … از انواع سیم بکسل استفاده می شود.

اجزای سیم بکسل

مفتول Wire: از تابیدن چند مفتول به دور هم، استرند به وجود میآید. جنس آن میتواند آهن، برنز، فولاد، فولاد ضد زنگ و … باشد.

استرند Strand: این بخش از سیم بکسل که از پیچش چند مفتول ایجاد می‌شود، به دور هسته یا مغزی تابانده می‌شود.

هسته یا مغزی Core: هسته سیم بکسل وظیفه نگهداری و حفظ رشته ها در زمان وارد شدن فشار و بار را برعهده دارد. جنس آن از فولاد یا کنفی است. جنس کنفی نسبت به فولاد ازاستحکام کمتر و انعطاف بیشتری برخوردار است.

انواع بافت سیم بکسل

یک لایه: سیم بکسل یک لایه، یک رشته 7 سیم است که 1 سیم در مرکز دارد و 6 سیم مشابه در اطراف آن هستند. این نوع سیم بکسل رایج ترین نوع آن است.

فیلر (Filler): در بافت فیلر میزان فضای خالی میان مفتول‌ها در هر ردیف با یک سیم نازک پر می‌شود و به همین دلیل به آن فیلر می‌گویند. این بافت سایش و انعطاف سیم بکسل را بیشتر می‌کند.

سیل (Seale): در این نوع بافت تعداد مفتول‌های یکسان با قطر بیشتر در اطراف سیم مرکزی که قطر آن کمتر است قرار گرفته‌اند. این نوع بافت باعث می‌شود تا مقاومت سیم بکسل در مقابل سایش افزایش یابد.

استاندارد (Standard): این نوع بافت انعطاف پذیری بالا و کاربرد زیادی دارد و مفتول ها در رشته‌های سیم بکسل قطر یکسانی دارند.

بافت وارینگتون (Warrington): در این نوع بافت که انعطاف بالاتر و بیشتری نسبت به بافت سیل دارد، سیم‌های بیرونی به صورت یک در میان نازک و ضخیم هستند.

ترکیبی: سیم بکسل ترکیبی، همانطور که از نامش برمی‌آید، ترکیب الگوهای ذکر شده را دربرمی‌گیرد.

انواع سیم بکسل

انواع سیم بکسل بر اساس تاب مفتول

یک طرفه: در این نوع رشته‌ها و کلاف‌ها به یک سمت تابیده شده‌اند.

دو طرفه یا صلیبی: در این نوع سیم بکسل، رشته‌ها و کلاف‌ها در دو جهت متفاوت تابانده شده است.

ترکیبی: در سیم بکسل ترکیبی، جهت تاب رشته و کلاف مانند سیم بکسل دو طرفه مخالف هم است. همچنین از طرفی تاب کلاف به دور رشته‌ها به صورت یک در میان سمت چپ و راست است.

انواع پیچ سیم بکسل

پیچ معمولی یا یکنواخت: در این پیچ، پیچیده شدن سیم‌ها و پیچیدن لایه‌های سیمی در سیم بکسل خلاف جهت هم است.

پیچ لانگ: در این پیچ، پیچیده شدن سیم ها و پیچیدن لایه‌های سیمی در سیم بکسل در یک جهت هستند. همچنین به دو دسته راست پیچ و چپ پیچ تقسیم می‌شود. اگر لایه‌ها در جهت عقربه‌های ساعت پیچیده شده‌باشند، راست پیچ و خلاف عقربه‌های ساعت، چپ پیچ هستند.

ویژگی‌های سیم بکسل با پیچ معمولی

  • ساختمان ثابت و فرم مشخص
  • مقاوم در برابر له شدن و مچاله شدن
  • عدم چرخش در زمان قرارگرفتن تحت بار
  • جابجایی و باز و بسته کردن راحت و ساده

ویژگی‌های سیم بکسل با پیچ لانگ

  • در شرایطی که دو سر آن گیر نباشد، دفرمه می‌شود.
  • مقاومت کم در برابر له شدن و مچاله شدن
  • مقاوم در برابر سایش

انواع مختلف سیم بکسل

سیم بکسل‌ها را براساس تعداد کلی رشته‌ها، اسم و تعداد دقیق سیم‌‌های موجود در هر رشته به انواع مختلفی تقسیم می‌کنند که سیم‌بکسل‌هایی که سایز و درجه مشابه دارند، وزن و قدرت مشابهی نیز دارند. علاوه بر این دسته‌بندی کلی سیم بکسل، انواع دیگری از سیم بکسل نیز وجود دارند که دارای ساختار و کاربردهای خاص در برخی صنایع هستند.

مقاوم در برابر چرخش

از آنجاییکه برخی سیم بکسل‌ها در برابر چرخش باز مقاومت ندارند، این نوع سیم بکسل جهت مقاومت در برابر در هم پیچیدن، تاب خوردن و چرخش طراحی شده و قابلیت استفاده در یک خط یا یک سیستم چند بخشی را دارد. برای باز کردن و نصب این نوع سیم بکسل نیاز به کمی دقت دارید تا با استفاده یا پیچیدن نامناسب موجب پیچ‌خوردگی سیم بکسل و در نهایت غیر قابل کنترل شدن چرخش نشود.

دارای رشته فشرده

از رشته‌‌های فشرده در این سیم بکسل استفاده شده است. همچنین از یک مهره یا غلتک عبور داده شده‌اند که موجب کاهش قطر بیرونی تمامی رشته‌ها شده‌است. این فرآیند پیش از بستن سیم بکسل انجام می‌شود. در این سیم بکسل، این فرآیند موجب مسطح شدن سطح سیم‌‌های خارجی درون رشته می‌شود اما باعث افزایش چگالی رشته نیز می‌شود. نتیجه این کار افزایش طول عمر سطح و داشتن یک سطح نرم‌تر خارجی است و قدرت را نسبت به سیم بکسل گرد افزایش می‌دهد.

فشرده/قالب ریزی شده

قطر این مدل پس از اینکه سیم بکسل بسته شد، توسط یک ماشین قالب ریزی چرخشی فشرده شده و از آن کاسته می‌شود. سیم بکسل قالب ریزی شده قابلیت تولید از رشته‌‌های گرد یا فشرده شده را نیز دارد.

با روکش پلاستیک

برای حفاظت از سیم بکسل در برابر سایش، پاره شدن و عوامل محیطی دیگری که موجب زنگ‌زدگی آن می‌شوند، می‌توان یک روکش پلاستیک را بر روی سطح خارجی سیم بکسل ایجاد کرد. باید دقت کنید که در سیم بکسل روکش پلاستیکی، چون امکان دیدن رشته‌ها و سیم‌‌های واحد در زیر روکش پلاستیک وجود ندارد، بازرسی آن‌ها نیز سخت خواهد بود.

پر شده با پلاستیک (PI)

فواصل داخلی میان مفتول‌ها و سیم‌ها در سیم بکسل پر شده با پلاستیک، با ماتریسی از پلاستیک پر می‌شوند. این سیم بکسل‌ها کاربردهای خاص با توجه به نوع کار در صنایع، در بلند کردن بار دارند. این فرآیند پر کردن با پلاستیک از پوسیدگی داخلی و خارجی، احتمال فرسودگی نیز جلوگیری می‌شود.

اگر قصد خرید انواع سیم بکسل را دارید می توانید از طریق فروشگاه سیم بکسل تهران اقدام کنید. این فروشگاه با خرید آنلاین و ارسال محصولات خود در خدمت شما می باشد. جهت ارتباط و مشاوره با کارشناسان این مجموعه می توانید توسط تلگرام – واتس اپ – اینستاگرام با آنها تماس حاصل فرمایید.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین مقالات

دسته‌ها

آخرین پروژه ها

تاورکرین
سیم بکسل نتاب
انواع سیم بکسل
جک صافکاری چیست
جک روغنی
جک سوسماری

برچسب‌ها

اطلاعات تماس

  • تهران ، خیابان کارگرجنوبی ، میدان قزوین ،گاراژ رامین
  • 09126911128
  • info@simboxeltehran.com

درباره ما

سیم بکسل تهران در زمینه تولید و پخش قطعات جرثقیل های صنعتی ، مواد و ملزوماتی از قبیل سیم بکسل ، در سایزهای مختلف و بافتهای مختلف فعالیت دارد. تسمه حمل بار ، تسمه جغجغه و همچنین انواع اتصالات و زنجیر فولادی آمریکایی نیز جزئه محصولات سیم بکسل تهران است.

و همچنین در تولید بشکه گیر اولین شرکت هستیم.

 

آخرین مقالات

آخرین پروژه ها

تاورکرین
سیم بکسل نتاب
انواع سیم بکسل
جک صافکاری چیست
جک روغنی
جک سوسماری
جک پالت برقی
جک پالت دستی

دسترسی سریع

  • صفحه اصلی
  • فروشگاه
  • بلاگ
  • درباره ما
  • تماس با ما
  • 02166716145 - 09126911128-02166716331
  • تهران،نرسیده به میدان حسن آباد ، کوچه سلطانی ، پاساژ جعفری ،پلاک11
  • info@simboxeltehran.com

شروع مکالمه

یکی از اعضا را انتخاب و در واتساپ گفتگو کنید

محمد علی جانی

مدیریت

محمد علی جانی