سیم بکسل حفاری

سیم بکسل حفاری

معرفی سیم بکسل حفاری

این سیم بکسل در حفاری چاه ها و در صنایع نفت و پتروشیمی مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین مقاومت بسیار زیادی در برابر پارگی و سایش و حرارت دارد و هنگام حفاری میلی به از هم باز شدن ندارند. سیم بکسل حفاری با مغزی کنفی و مغزی فولادی تولید شده و بصورت آبکاری شده گالوانیزه به بازار عرضه میشود. این محصول بصورت متری و بصورت قرقره ای روی قرقره های 1000 متری چوبی همراه با پلاک عرضه میشود.

بررسی سیم بکسل حفاری

بافت این سیم در دو نوع سیل که جهت آن چپ‌گرد بوده و قطر مفتول ها متفاوت می‌باشد. نوع دیگر ساختار آن به صورت استاندارد است و قطر مفتول‌های استفاده شده در آن در سراسر سیم یکسان است و از ساختارهای پرطرفدار آن می‌توان به 6X19 و 6X37 اشاره کرد.

یکی از مهمترین مشخصات مورد نیاز برای سیم بکسل حفاری انعطاف می باشد و از این روست که معمولا در تنسایل مقاومتی 1660 و 1770 مگاپاسکال Mpa یافت میشوند. چون تنسایل بالاتر که در تولید سیم بکسل نتاب و امثال آن بکار گرفته میشوند اندکی ترد بوده و انعطاف لازم را برای سیم بکسل حفاری ندارند. از دیگر مشخصات مکانیکی مورد نیاز مقاومت سایشی بالا می باشد که در برخی کاربری های سنگین سیم بکسل تولید شده با لایه های محافظ پلاستیکی در لایه های میانی سیم بکسل استفاده میشود.

مغزی سیم بکسل حفاری

مغزی سیم بکسل بخش مرکزی طناب است که رشته‌ها به دور آن تابیده می‌شوند و نقش آن نگهداری رشته‌های طناب می‌باشد. بنابراین باید قطر آن به اندازه کافی بزرگ باشد تا هنگامی که طناب زیر بار است مانع تماس بین رشته‌ها باشد. مغزی سیم بکسل از دو نوع فولادی و الیافی تشکیل شده‌اند که با IWRC و FC معرفی می‌شوند. سیم بکسل با مغزی فولاد استحکام بالاتری دارد و در نتیجه انعطاف کمتری هم دارد. بنابراین نوع کاربرد سیم بکسل یک معیار خیلی مهم در انتخاب مغزی آن است. مغزی سیم بکسل خود نیز از چند رشته تشکیل می‌شود که آنها هم بافت خاص خودشان را دارند. مغزی فولادی در صورت مورد نظر بودن نیروی کشش و استحکام طناب بیشتر از عوامل دیگر است. در حالی که در مورد مغزی الیافی قابلیت انعطاف طناب نسبت به نیروی کشش آن اهمیت بیشتری دارد.

سیم بکسل حفاری مغزی کنف

ساختار سیم بکسل حفاری مغزی کنف ۱۹*۶ سه لایه است و در حمل بار یا بالابرها و لنگر انداختن و در ساخت زنجیر قلاب‌های فولادی استفاده می شود. همچنین از بهترین آلیاژ ها و مواد خام ساخته شده و معمولا جنس آنها گالوانیزه است. داخل و خارج آن روغن کاری شده که باعث مقاوم شدن در برابر زنگ‌زدگی و عوامل مختلف در محیط دریایی می‌شود. مغزی این سیم بکسل از جنس کنف میباشد که باعث انعطاف پذیری بالای سیم بکسل خواهد شد. نوع تاب سیم بکسل معمولی است و جهت تاب آن نیز راست گرد میباشد.

نکات قابل توجه هنگام خرید سیم بکسل حفاری

1. در شرایط محیطی سخت از مقاومت خوبی برخوردار باشد.

2. در برابر حرارت مقاوم باشد و بتوان آن را در دماهای بالا استفاده کرد.

3. در برابر انواع خورنده‌های صنعتی عایق باشد تا دچار خرابی نشود.

4. تنسایل بالایی داشته باشد و استقامت کششی و انعطاف آن نیز مطابق با کار شما باشد.

سیم بکسل حفاری

اگر قصد خرید انواع سیم بکسل را دارید می توانید از طریق فروشگاه سیم بکسل تهران اقدام کنید. این فروشگاه با خرید آنلاین و ارسال محصولات خود در خدمت شما می باشد. جهت ارتباط و مشاوره با کارشناسان این مجموعه می توانید توسط تلگرام – واتس اپ – اینستاگرام با آنها تماس حاصل فرمایید.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین مقالات

دسته‌ها

آخرین پروژه ها

سیم بکسل آسانسوری
سیم بکسل حفاری
تاورکرین
سیم بکسل نتاب
انواع سیم بکسل
جک صافکاری چیست

برچسب‌ها

اطلاعات تماس

  • تهران ، خیابان کارگرجنوبی ، میدان قزوین ،گاراژ رامین
  • 09126911128
  • info@simboxeltehran.com

درباره ما

سیم بکسل تهران در زمینه تولید و پخش قطعات جرثقیل های صنعتی ، مواد و ملزوماتی از قبیل سیم بکسل ، در سایزهای مختلف و بافتهای مختلف فعالیت دارد. تسمه حمل بار ، تسمه جغجغه و همچنین انواع اتصالات و زنجیر فولادی آمریکایی نیز جزئه محصولات سیم بکسل تهران است.

و همچنین در تولید بشکه گیر اولین شرکت هستیم.

 

آخرین مقالات

آخرین پروژه ها

سیم بکسل آسانسوری
سیم بکسل حفاری
تاورکرین
سیم بکسل نتاب
انواع سیم بکسل
جک صافکاری چیست
جک روغنی
جک سوسماری

دسترسی سریع

  • صفحه اصلی
  • فروشگاه
  • بلاگ
  • درباره ما
  • تماس با ما
  • 02166716145 - 09126911128-02166716331
  • تهران،نرسیده به میدان حسن آباد ، کوچه سلطانی ، پاساژ جعفری ،پلاک11
  • info@simboxeltehran.com

شروع مکالمه

یکی از اعضا را انتخاب و در واتساپ گفتگو کنید

محمد علی جانی

مدیریت

محمد علی جانی