جرثقیل دروازه ای

جرثقیل دروازه ای

جرثقیل دروازه ای

جرثقیل دروازه‌ ای برای جابجایی، تخلیه و بارگیری بار بر روی شناور و یا محیط‌ های باز استفاده می‌شود. این جرثقیل مشابه جرثقیل سقفی و تنها تفاوت آن با مدل سقفی در داشتن دو ستون متصل به پل و کلگی است که در طول مسیر به همراه آن‌ها حرکت می‌کند. از جرثقیل دروازه‌ای در مکان‌هایی مانند بنادر، سوله، کارخانه، کارگاه صنعتی و انبارهای روباز استفاده می‌کنند.

اجزای جرثقیل دروازه ای

ترمز: برای کاهش سرعت حرکت جرثقیل اصطکاک ایجاد می‌کند.

پل: از دو تیر تشکیل شده است که برای دسترسی به اجزای جرثقیل و حرکت کالسکه از آن استفاده می‌شود.

ضربه گیر: برای کاهش خسارات ناشی از برخورد جرثقیل و واگن و یا برخورد دو واگن یا دو جرثقیل با یکدیگر استفاده می‌شود.

واگن متحرک: که به آن کالسکه نیز گفته می‌شود بر روی ریل‌هایی که بر روی تیرهای حمال قرار گرفته‌اند حرکت می‌کند.

جرثقیل دروازه ای

بررسی جرثقیل دروازه ای

این بالابر به راحتی در سه جهت طولی، عرضی و ارتفاعی قادر به جابجا کردن اجسام است. همچنین دارای نردبان دسترسی، راهرو تعمیر، نشانگر وزن بار، محدود کننده حرکتی، سنسور ایمنی و بالابر متحرک است. استفاده از آن برای جابجایی لوازم در سالن از لحاظ اقتصادی مقرون بصرفه است. هزینه‌های تعمیر و نگهداری آن پایین است. امکان تامین برق از طریق یک رول کابل نصب شده بر روی پایه‌های جرثقیل وجود دارد. مجهز به گیره ریل برای بستن جرثقیل و محافظت از آن در آب و هوای طوفانی است.

انواع جرثقیل دروازه‌ای

به طور کلی جرثقیل دروازه‌ای در دو نوع دروازه‌ای و نیم دروازه‌ای دسته بندی می‌شوند که هرکدام خود دارای دو نوع تک پل و دوپل هستند.

جرثقیل دروازه‌ای تک پل

این نوع برای جابجایی بار تا وزن ۱۰ تن و دهانه کمتر از ۲۰ متر مناسب است. این جرثقیل‌ها دارای ستون یا همان پایه هستند و استفاده از آن برای ساختمان سازی موجب کاهش هزینه‌ها خواهد شد.

جرثقیل دروازه ای

جرثقیل دروازه‌ای دوپل

برای جابجایی بار با ظرفیت بالا استفاده می‌شود و حداکثر باری که می‌تواند جابجا کند ۵۰ و حداقل آن ۵ تن است. این جرثقیل‌ها معمولا دارای کابین بوده و به بالا گردان، بالابر کمکی و … مجهز هستند.

جرثقیل دروازه ای

جرثقیل نیم دروازه‌ای تک پل

به شکل L وارونه هستند. یک طرف آن بر روی تیر سقف و طرف دیگر بر روی ریلی که روی زمین نصب شده حرکت می‌کند. از جرثقیل نیم دروازه‌ای تک پل در مکان‌هایی استفاده می‌کنند که هدف تحت پوشش قرار دادن بخشی از سالن است. این جرثقیل‌ها دارای یک ستون هستند که یک سمت آن بر روی سطح کف قرار دارد. در ساختار آن‌ها از انواع نسخه‌های کنسول جانبی به منظور تطبیق پذیری و سازگاری برای افزایش بهره برداری از فضا استفاده می‌شود.

جرثقیل نیم دروازه‌ای دوپل

برای جابجا کردن بارهای سنگین تا ۱۲۰ تن مناسب است. از ویژگی آن‌ها می‌توان به انعطاف پذیری بالا، استفاده آسان، عملکرد سنگین و مداوم اشاره نمود. به منظور افزایش عملکرد دستگاه، کاهش هزینه‌ها، افزایش مقاومت و کم کردن وزن تمامی تیرها و کلگی‌ها با سیستم کامپیوتری بهینه شده‌اند. جرثقیل نیم دروازه‌ای دو پل برای دهانه‌های تا ارتفاع ۴۰ متر مناسب هستند.

کاربرد جرثقیل دروازه‌ای

  • توسعه سیلو
  • مونتاژ بتن پیش ساخته
  • باز و بسته کردن دریچه سدها
  • حمل ماشین آلات و تجهیزات در ارتفاع زیاد
  • ریل گذاری

برق رسانی به جرثقیل

اولین موضوع در طراحی جرثقیل دروازه ای، انتخاب شیوه مناسب در رساندن برق به جرثقیل است. معمولا از حلقه های کابلی برای برق رسانی به این دسته از جرثقیل ها استفاده می شود. به این صورت که کابل های برق به دور یک قرقره متحرک پیچانده می شوند و این قرقره روی یک پایه ثابت یا چرخان قرار می گیرد. به این ترتیب می تواند در زوایا و جهت های مختلف برق مورد نیاز جرثقیل را تأمین کند. البته این روش خالی از ایراد نیست و در شرایطی که کابل برق بیش از حد باز شود، بخشی از آن روی زمین می افتد. درنتیجه مشکلاتی در بحث تردد وسایل دیگر از زیر جرثقیل دروازه ای ایجاد می شود. برای حل این مشکل می توان از تیرهای برق دست سازی استفاده کرد که مانع از تماس کابل با زمین می شوند.

استحکام کرین های دروازه ای

موضوع دیگری که در طراحی جرثقیل دروازه ای باید لحاظ شود، استحکام سازه جرثقیل است. به دلیل کاربرد جرثقیل دروازه ای در فضای آزاد عوامل مخربی مانند نور خورشید و رطوبت می تواند استحکام سازه جرثقیل را به مرور زمان تحت تاثیر قرار دهند. به همین دلیل از فولاد ضدزنگ در طراحی بدنه آن استفاده می کنند و پوشش رنگ روی بدنه جرثقیل نیز باید به گونه ای باشد که در برابر اشعه خورشید و رطوبت هوا مقاوم باشد.

یکی از دلایل محبوبیت استفاده از جرثقیل دروازه ای، امکان عبور و مرور وسایل نقلیه موتوری از زیر آن است. هر چه سیستم جرثقیل دروازه ای بزرگ تر باشد، به لیفتراک ها و کامیون ها اجازه می دهد که برای بارگیری به راحتی به زیر جرثقیل بیایند. در طراحی جرثقیل دروازه ای باید موضوع محدودیت های تردد وسایل نقلیه موتوری به دقت مدنظر قرار بگیرد. همچنین بحث تردد نیروهای کار در اطراف سازه جرثقیل و ایمنی آن ها باید لحاظ شود.

جرثقیل دروازه ای

اگر قصد خرید انواع جرثقیل با ظرفیت های مختلف را دارید می توانید از طریق فروشگاه سیم بکسل تهران اقدام کنید. این فروشگاه با خرید آنلاین و ارسال محصولات خود در خدمت شما می باشد. جهت ارتباط و مشاوره با کارشناسان این مجموعه می توانید توسط تلگرام – واتس اپ – اینستاگرام با آنها تماس حاصل فرمایید.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین مقالات

دسته‌ها

آخرین پروژه ها

جرثقیل دروازه ای
سیم بکسل روکش دار
سیم بکسل آسانسوری
سیم بکسل حفاری
تاورکرین
سیم بکسل نتاب

برچسب‌ها

اطلاعات تماس

  • تهران ، خیابان کارگرجنوبی ، میدان قزوین ،گاراژ رامین
  • 09126911128
  • info@simboxeltehran.com

درباره ما

سیم بکسل تهران در زمینه تولید و پخش قطعات جرثقیل های صنعتی ، مواد و ملزوماتی از قبیل سیم بکسل ، در سایزهای مختلف و بافتهای مختلف فعالیت دارد. تسمه حمل بار ، تسمه جغجغه و همچنین انواع اتصالات و زنجیر فولادی آمریکایی نیز جزئه محصولات سیم بکسل تهران است.

و همچنین در تولید بشکه گیر اولین شرکت هستیم.

 

آخرین پروژه ها

جرثقیل دروازه ای
سیم بکسل روکش دار
سیم بکسل آسانسوری
سیم بکسل حفاری
تاورکرین
سیم بکسل نتاب
انواع سیم بکسل
جک صافکاری چیست
جک روغنی

دسترسی سریع

  • صفحه اصلی
  • فروشگاه
  • بلاگ
  • درباره ما
  • تماس با ما
  • 02166716145 - 09126911128-02166716331
  • تهران،نرسیده به میدان حسن آباد ، کوچه سلطانی ، پاساژ جعفری ،پلاک11
  • info@simboxeltehran.com

شروع مکالمه

یکی از اعضا را انتخاب و در واتساپ گفتگو کنید

محمد علی جانی

مدیریت

محمد علی جانی